בריאות הרקמה התומכת

דלקת חניכיים

טיפול בדלקת חניכיים

ריח רע מהפה, דימום בזמן הצחצוח, חניכיים אדמומיות ונפוחות- כנראה שאתם סובלים מדלקת חניכיים. דלקת חניכיים נגרמת ממגוון רב של סיבות כאשר העיקרי הינו הצטברות של רובד- לכלוך על החניכיים. לכן, הפתרון הינו די פשוט- סילוק הרובד אצלנו במרפאה והדרכה שלכם כיצד לשמור על התוצאה בבית.

• ניקוי אבנית בשיטת ההתזה שמתאים גם מתחת לגשרים ושתלים
  • חיטוי כיסים עמוקים ע"י לייזר דנטלי
  • צביעת שאריות הרובד כדי להגיע למקסימום בהדרכה

מהי מחלת חניכיים

זוהי מחלה אשר פוגעת ברקמות התומכות את השן בלסת (חניכיים, סיבים, עצם הלסת) וללא טיפול גורמת לאובדן השיניים. מחלת חניכיים היא אחת המחלות הנפוצות ביותר בעולם, למעשה היא הסיבה הראשונה לאובדן שיניים אצל מבוגרים ויחד עם זאת, היא מחלה הניתנת למניעה ולטיפול.

הרקמה האדומה הקדושה

כל מה שרציתם לדעת על דלקות חניכיים

היגיינה ירודה- הצטברות של רובד על החניכיים גורמת לדקלת
סתימות, כתרים לקויים- עבודות לא מדוייקות גורמות לדלקת חניכיים כאשר אין למטופל אפשרות לנקות אותם. לפעמים כדי להגיע לחניכיים בריאות- יש צורך בהחלפת הכתרים
מצב בריאותי- הוכח שעישון של למעלה מ-10 סיגריות ביום מעלה את רמת הדלקת, סכרת לא מאוזנת גם כן.

לא, הטיפול נעשה בעדינות הן ע"י מכשור ידני והן ע"י מכשיר התזה, המטרה אינה לפצוע או לקרוע את החניכיים אלא לנקות את הרובד שהצטבר מעל. במידה ואכן יש רובד מתחת לחניכיים ניתן לבצע אלחוש מקומי באזורים העמוקים ולבצע את הניקוי לאחר האלחוש.

כל מקרה לגופו- מטופלים בריאים לרוב יסתפקו בניקוי אבנית רגיל, לעומתם, מטופלים אשר סובלים ממחלות חניכיים או מחלת הסכרת ייצטרכו ניקוי אבנית יסודי ועמוק יותר. מכשיר ההתזה מאפשר הסרה של רובד מתחת לחניכיים ללא פגיעה מכנית בהם. מכשיר הלייזר מאפשר את חיטוי כיסי החניכיים העמוקים. קרן הלייזר "הורגת" את החיידקים האלימים שגורמים לדלקת חניכיים ומועדדת רגנרציה- ריפוי של הרקמה הבריאה. הטיפול אינו כואב.

המחלה אינה תורשתית ובמרבית המקרים ניתן למנוע אותה בעזרת טיפולים תקופתיים במרפאה ובשילוב הטיפול הביתי. עם זאת נמצא קשר משפחתי למחלה, לכן מומלץ לבדוק את בני המשפחה.

הכל בידיים שלכם, ככל שאתם תתחזקו טוב יותר את מצב השיניים ומצב הבריאות הכללית שלכם- עישון וסכרת, נצטרך לבצע פחות טיפולים במרפאה. מטופלים שמתחזקים טוב- נצטרך לבצע ניקוי אחת לשנה, מטופלים עם בעיות חניכיים לעיתים מגיעים כל 3 חודשים למרפאה.

לפי מחקרים מדעיים אחרונים, רובד החיידקים (שכבת החיידקים) הנקרא גם פלאק (PLAQUE), הוא הגורם העיקרי להתהוות מחלת החניכיים ובמיוחד חיידקים אלימים.

החיידקים נמצאים בפה וריכוזם גבוה סביב שיניים עם שאריות מזון, שמספקות משכן טוב לאוכלוסיית החיידקים. במידה ורובד החיידקים אינו מוסר, בתוך יומיים הוא הופך לאבנית שאינה ניתנת לסילוק על ידי מברשת וחוט. האבנית משמשת כבסיס להצטברות חיידקים נוספים וכך מתחיל תהליך התפתחות המחלה.

שלבים בדרך לחיוך מושלם

חניכיים וורודות ובריאות בהישג יד

פגישת הכרות

בפגישה הראשונה נבדוק את מצב החניכיים ע"י: צילומי רנטגן, היסטוריה רפואית של המטופל והרגלי צחצוח. נמצא את הסיבה מדוע יש דלקת חניכיים: הרגלי היגיינה ירודים, שחזורים לקויים.. ונחליט על הפתרון.

טיפול בחניכיים

נצבע את השיניים בצבע מיוחד על מנת להראות לכם את האזורים שבהם יש לשפר את הצחצוח, נתחיל עם סילוק האבנית העל חניכית, נעבור לסילוק האבנית התת חניכית, ננקה עם מכשיר התזה- שמסיר גם צביעה של סיגריות או קפה. נבצע שטיפה עם חומר חיטוי- כלורהקדיסין, ובמידה וקיימים כיסים עמוקים נבצע חיטוי עם לייזר.

מעקבים ותחזוקה ביתית

בריאות החניכיים שלכם נמצאת בידיים שלכם- לאחר הטיפול היסודי נבצע הדרכה אישית בהתאם למצב החניכיים שלכם. נמליץ על המשחה המתאימה, על אמצעי הצחצוח- מברשת רגילה, מברשת חשמלית, מברשת בין-שינית, חוט מיוחד,... ונקבע מתי המעקב הבא שלכם. מעקב צמוד ועבודה שלכם בבית ימנע את חזרתה של דלקת החניכיים

לתיאום טיפול

צרו קשר ותאמו פגישת הכרות בחינם